Teamleder med fokus på informationssikkerhed i Teknik- og Miljøforvaltningen
Trives du i spændingsfeltet mellem digitalisering og ledelse? Har du lyst til at gøre en forskel i en af Københavns mest fagligt mangfoldige og dynamiske forvaltninger? Så se mere her i Enheden IT-systemer og Compliance søger vi en teamleder med fokus på Informationssikkerhed og ledelsesbetjening
Om stillingen
Der sker rigtig meget på Digitaliseringsområdet Københavns Kommune. Det stiller krav til medarbejderne og I Område for Digitalisering i TMF ønsker derfor at styrke den nære ledelse tæt på medarbejderne. Som teamleder i Område for Digitalisering bliver du en del af forvaltningens centrale stabsfunktion, hvor vi er bindeled mellem forvaltningens fire afdelinger, eksterne leverandører og Koncern IT. Du bliver ansvarlig for et nyoprettet team på 5-7 medarbejdere med reference til enhedschefen. Teamet arbejder lige nu med at implementere et ISMS projekt på tværs af KK, som du skal være med til at understøtte.
Hvad er dine vigtigste opgaver?
du skal stå i spidsen for dit team, sikre koordination og faglig sparring og understøtte gode faglige miljøer i teamet
du skal sikre god betjening af enhedschefen
du koordinerer på tværs af arbejdsfællesskaber i Område for Digitalisering og i samarbejdet med Koncern IT og de øvrige forvaltninger i KK
du bidrager til at omsætte vores strategier og mål for digitalisering til konkrete handlinger
Hvem er du?
Vi forestiller os, at du har:
- erfaring med informationssikkerhed eller ledelse
- stærke skriftlige kompetencer og er god til at formidle komplekse problemstillinger på en letforståelig måde
- en relevant akademisk uddannelse og erfaring fra en større, politisk styret organisation
- kompetencer til at skabe stærke relationer og samarbejde på tværs af fagligheder
- erfaring medledelsesbetjening
- en struktureret tilgang til din opgaveløsning
Vi søger en teamleder til at stå i spidsen for et nyetableret team dedikeret til Informationssikkerhed og GDPR i forvaltningen. Teamet består af 5-7 dedikerede og udviklingsorienterede personer. Vi ser det er en fordel du allerede er fagligt velfunderet indenfor Informationssikkerhed og har kendskab til GDPR men ikke et krav da vi vil sikre nødvendig opkvalificering
Som teamleder vil du få ansvar for at dirigere, koordinere og implementere tværgående beslutninger i tæt samarbejde med dit team. Du vil fungere som det centrale bindeled, der sikrer effektiv kommunikation og samarbejde mellem teamet, ledelsen, diverse tværgående grupper og Koncern IT. Rollen kræver et skarpt strategisk overblik, som vil blive styrket gennem aktiv deltagelse i forskellige fora, hvor du vil repræsentere forvaltningens interesser. Du vil være involveret i arbejdet med årshjul, hvor du skal holde styr på deadlines for at sikre, at planerne følges effektivt ligesom du også vil være udførende på nogle af opgaver
Hvordan er det at arbejde hos os?
Område for Digitalisering består af fire enheder fordelt på cirka 65 medarbejdere, der har vidt forskellige faglige og erfaringsmæssige baggrunde. Du vil være en del af et tværfagligt arbejdsmiljø med høje ambitioner, hvor vi sammen stræber efter at gøre en forskel og støtte forretningen i at opnå succes til gavn for København.
Vi har et stærkt socialt fællesskab både inden for enheden og på tværs af enheder og projekter, hvor vi hjælper og støtter hinanden i det daglige. Generelt er der højt til loftet, og du får indflydelse på og ansvar for dine egne opgaver samt gode muligheder for at udvikle dig både fagligt og personligt.
Vi tilbyder en fleksibel arbejdsplads med mulighed for hjemmearbejde, ligesom der er en række personaleforeninger med sociale aktiviteter.
Ansættelsesvilkår
Vi forventer, at du kan starte hos os senest den 1. marts 2026
Du bliver ansat med løn efter gældende overenskomst.
Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte enhedschef for IT-systemer og Compliance, Jim Ring på 40 47 83 78
Søg via linket senest torsdag den 9 januar. 2026
Vi holder første samtaler uge 3 og anden samtaler uge 4 2026.
Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.
Mangfoldighed
Københavns Kommune ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner